יום שני, 14 באפריל 2008

חולבים את הפרה?


Guitar Hero: Aerosmith

לא מזמן יצא guitar hero 3 - משחק חדש בסדרה, עם גיטרה חדשה. בין אם אתם מהמעריצים השרופים, שכשהם פתחו את האריזה, הם שמעו את שירת הללויה ברקע, או בין אם אתם אלה שמבקרים את משחקי הנגינה, על כך שהם מהווים תחליף לא ראוי לנגינה אמיתית, קשה להתעלם מהתופעה (למרות שיש כאלה שעדיין מנסים)

מי שבהחלט לא התעלמו מהתופעה, ויותר ניסו להצטרף למסיבה היו Harmonix עם המשחק rock band. במשחק rock band יש לכם כבר גיטרה, גיטרה בס, תופים, ומיקרופון, כמו שאומרים The More the merrier. הכניסה הזו למשחק עם Rock Band בהחלט השתלמה. בסביבות 3 מליון עותקים של המשחק כבר נמכרו, בנוסף לעוד כ 5 מליון שירים שהורדו בתשלום. נשמע מרשים? כן, אבל בהתחשב בזה ש Guitar Hero III מכר מליון ורבע משחקים רק באוקטובר 2007, החודש שבוא הוא יצא. ושהרווחים שהמותג Guitar Hero עשה עד היום, עומדים על מיליארד דולר (שזה הרבה אפילו בדולר של היום) אז 3 מליון עותקים זה עדיין בקטנה. אבל בהחלט שווה לעקוב ולראות, לאן המלחמה הזאת בין שני המשחקים תגיע.

אחד הדברים שבכל זאת מאוד שעשע אותי בקשר ל Rock Band, זה השיר Still alive שהוצע למכירה. השיר המשעשע הזה, הוא הדובדבן שעל הקצפת שעל העוגה בכל הנוגע למשחק Portal, אחד המשחקים הגאוניים יותר שיצר לי לשחק, שנמכר במסגרת החבילה המשתלמת Orange Box. והנה הביצוע ההיסטורי והראשון שלו ב Rock Band. שיר ממשחק מחשב, שמנוגן במשחק מחשב, אין ספק שזה משהו שונה.

אז עם ההצלחה האדירה הזאת, לא פלא שבא התיאבון, ומשחק כמו Guitar Hero: Aerosmith נמצא בדרכו למדפי החנויות (תאריך שחרור: יוני 2008 – והפז"מ דופק) הטענה הגדולה כמובן נגד המשחק היא ש Activizion מנסה לגזור קופון, על משחק שהוא בסך הכול מעיין הרחבה ל Guitar Hero III. אבל האם זה באמת המצב?

ובכן, כנראה שלא. נתחיל מזה שהשם Aerosmith הוא לא רק title על האריזה. המשחק הוא כולו Aerosmith. הגרפיקה, העיצוב, התנועות של הדמויות שכולן נבנו ב motion caption, המיקומים שבהן הלהקה מנגנת, הכול נעשה בדקדקנות עד הפרטים הקטנים. לדוגמה. במשחק אתם תעברו אותו מסלול התקדמות של הלהקה, כולל נגינה באותם לוקישנים, אבל המפתחים נתקלו בבעיה, שאחד המועדונים ש Aerosmith נגנו בו בתחילת הקריירה Max's Kansas City כבר לא קיים. ולא רק זה, אפילו את התוכניות הארכיטקטוניות שלו לא ניתן היה למצוא. אז מה עשו החבר'ה ב Neversoft? מה שצריך - מידלו אותו מחדש לפי תמונות ישנות בשחור לבן. חתיכת השקעה, אבל זה עוד לא הכול.

כבר הזכרתי שנעשה שימוש ב Motion Caption – לכידת תנועה, על מנת שהדמויות במשחק ינועו בדיוק כמו הנגנים של Aerosmith. מה שאומר שהם כולם הובאו לאולפן, צולמו עם מצלמות מיוחדות, לבושים בחליפות מותאמות, כדי שהתנועות תהיינה מדויקות. וזה עוד לא הכול.

לצערה של הלהקה והמפתחים, הסתבר שכמה מההקלטות של השירים הישנים יותר של אירוסמית, כמו Make it, הלכו לאיבוד. האם זה אומר שהשירים האלה לא יהיו זמינים במשחק? – בהחלט לא, אירוסמית נכנסה לאולפן, והקליטה את השירים מחדש. אחד מהיתרונות של העבודה הכול כך צמודה עם הלהקה.

אבל בכל זאת – משחק שיש בו רק שירים של אירוסמית? אז זהו – שממש לא. 60% מהשירים באמת יהיו של אירוסמית, אבל ה40 הנותרים יהיו של להקות שאירוסמית ניגנה איתן, להקות שהשפיעו על אירוסמית, ולהקות שאירוסמית מעריכה.

בנוסף לכל התוכן הנהדר שיהיה למשחק הזה להציע, המשחק הזה פותר כמה בעיות קטנות שהיו עדיין ב Guitar Hero III, ולמעשה משפר את חווית המשחק. ואם זה לא מספיק יש אפילו שמועה שיהיה ניתן להשתמש גם במיקרופון ובתופים במשחק. מישהו אמר Rock Band? בכל מקרה – אירוסמית זה קודם כל גיטרות

אז כמו שזה נראה, המשחק Guitar Hero: Aerosmith בהחלט הולך להיות חוויה בפני עצמו, ואין ספק שהוא הולך להיות משחק חובה לשחקני Guitar Hero שמעריצים את הלהקה. בהתחשב בזה שהלהקה מכרה יותר מ 150 מיליון אלבומים עד היום, יש מספר לא קטן של מעריצים כאלה.

את המשחק ניתן לקנות ב play-asia.co.il

מכאן


אין תגובות: